عمل بینی شکسته

جراحی بینی شکسته چگونه است؟

شکستن بینی یکی از عارضه هایی است که ممکن است برای هر فردی به علت های مختلف پیش بیاید.
برخی ممکن است در هنگام ورزش کردن و وارد شدن ضربه به صورت و بینی دچار این عارضه بشوند یا در برخی تصادفات که فرد از ناحیه سر و صورت دچار آسیب دیدگی می شود ممکن است دچار آسیب دیدگی و شکستگی در ناحیه بینی نیز بشود.
به هر علتی که فرد دچار شکستگی بینی بشود، سریعا باید به پزشک مراجعه و عمل جراحی بینی شکسته را انجام دهد تا از مبتلا شدن به هرگونه مشکل بعد از شکستگی بینی جلوگیری بشود.

جراحی بینی شکسته چیست؟

جراحی بینی شکسته نوعی از عمل بینی است که با هدف برطرف کردن مشکلات ظاهری و ساختاری که بر اثر شکستگی بینی بوجود آمده انجام می شود.

به چه دلایلی ممکن است بینی دچار شکستگی شود؟

‌استخوان بینی ممکن است به دلایل مختلف دچار شکستگی شود. در این قسمت به برخیذاز این دلایل اشاره میکنیم

شکستگی بینی بر اثر ورزش کردن

گاهی ورزشکاران در هنگام ورزش کردن دچار سانحه شده و از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی میگردند، با توجه به اینکه بینی از بقیه اعضای صورت جلوتر قرار دارد طبیعتا بر اثر سانحه اتفاق افتاده دچار آسیب دیدگی و شکستگی می گردد.

تصادف علت شکستگی بینی

بینی برخی افراد در اثر تصادف با ماشین یا موتور ممکن است دچار شکستگی شود. فرد باید علائم شکستوی بینی را بداند تا در صورت مشاهده  هرکدام از علائم مذکور سریعا به پزشک جراح بینی مراجعه و در خواست انجام عمل جراحی بینی شکسته را بدهد.

بیشتر بخوانید:  درمان آلرژی و حساسیت با جراحی بینی

شکستگی بینی به علت افتادن فرد

از علت های شایع در افرادی که با درد وعلائم شکستگی به پزشک جراح بینی مراجعه میکنند اظهار میکنند که بر اثر افتادن، دچار آسیب دیدگی از ناحیه بینی شده اند. این عارضه بیشتر در بیمارانی مشاهده شده است که دچار معلولیت یا محدودیت حرکتی هستند یا کودکانی هستند که به تازگی اقدام به راه رفتن کرده اند.
این نکته مهم را نیز باید گوشزد کنیم که به شدت باید مراقب افراد مسن و کودکان باشید تا دچار آسیب دیدگی بینی نشوند زیرا که در بعضی موارد عمل بینی شکسته برای چنین افرادی عوارض سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

علائم شکستگی بینی

• بینی که شکسته باشد دارای یک یا چند گزینه از مواردی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
  • مشاهده شدن کبودی روی تیغه بینی
  • مشاهده شدن کبودی در زیر و اطراف چشم ها