عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی یا (normal nose job) یکی از فرم های عمل بینی است که از ویژگی های آن می توان به نداشتن قوس زیاد روی تیغه بینی و بالا نبودن زیاد نوک بینی اشاره کرد. بینی طبیعی برای افرادی که قصد ایجاد تغییرات زیاد روی بینی را ندارند  کاملا مناسب است.

در این مقاله قصد داریم در مورد عمل بینی طبیعی و عوارض و ویژگی ها آن صحبت کنیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد اعمال تغییرات زیاد روی بینی خود انجام بدهید این مقاله به شما کمک می کند تا با این فرم بینی بیشتر آشنا بشوید.

جراحی بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی مشکلات ساختاری بینی که باعث بوجود آمدن مشکلات تنفسی برای فرد می شود برطرف می شود وبعد از آن قوز یا فرورفتگی موجود در پل بینی بگونه ای مورد تغییر قرار می گیرد که اگر از نیم رخ به چهره نگاه بکنید تیغه بینی صاف یا با مقدار کمی انحنا همراه است اما این انحنا به اندازه بینی عروسکی زیاد نیست.

عمل بینی

نوک بینی نیز تا حدی که افتادگی یا برگی بیش از حد آن در بینی های گوشتی برطرف شود دستخوش تغییروتحول می شود و متناسب با تیغه بینی تنظیم می گردد. در بینی طبیعی در عین برطرف شدن مشکلات ظاهری بینی شکلی متناسب با چهره فرد را بوجود می آورد، یعنی زمانی که تورم ناشی از عمل بینی فروکش کند فرد بینی ای زیبا و طبیعی را بر روی چهره خود خواهد بود.

جلسه مشاوره قبل از عمل بینی

در این جلسه پزشک بینی شما را از جهت هماهنگی با دیگر اعضای چهره، ساختار بینی، نوع بینی (گوشتی یا استخوانی)، غضروف و استخوان های بینی بررسی میکند و نتیجه نهایی از نتیجه بررسی ها را با شما به اشتراک میگذارد.

ویژگی های بینی طبیعی

فرم بینی طبیعی نیز همانند دیگر فرم های بینی دارای ویژگی هایی است که در این قسمت به آن اشاره می کنیم.

 

ویژگی تعریف
فاصله استاندارد با قسمت پایینی چهره بینی از لحاظ طول تیغه با لب ها و چانه متناسب سازی می شود.
فاصله از چشم ها در فرم طبیعی بینی از لحاظ پهنی با چشم ها متناسب سازی می شود.
زاویه سازی زاویه نوک بینی با لب بالا به حالت استاندارد و متناسب مبدل می گردد.
متناسب سازی با چهره بینی از لحاظ زیبایی شناختی با دیگر اعضای چهره مقایسه و در صورت نیاز اصلاح می گردد.
بیشتر بخوانید:  عمل بینی باز چیست؟

 

بینی طبیعی چه تفاوتی با بینی فانتزی دارد؟

در عمل بینی طبیعی پزشک در تلاش است تا نواقص ظاهری و ساختاری بینی را برطرف کرده و شکلی متناسب با دیگر اعضای چهره از لحاظ اندازه، طول و پهنی ایجاد نماید. در صورتی که در بینی فانتزی (عروسکی) اندازه بینی کوچکتر شده و قوس غیر طبیعی و زیادی در پل بینی ایجاد می شود، نوک بینی زاویه زیادی با لب بالا دارد به گونه ای که اگر از روبه رو به چهره فرد نگاه کنید حفره های بینی با اندازه کوچک تر از حالت نرمال قابل مشاهده است.

در عمل فانتزی در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد احتمال بوجود آمدن مشکلات تنفسی به واسطه کوچک کردن حفره های بینی وجود دارد در صورتی که در بینی طبیعی این احتمال تقریبا به صفر درصد می رسد.

افراد مناسب برای انجام عمل بینی طبیعی

افراد بعد از 20 سالگی می توانند برای انجام این عمل اقدام بنمایند اما بهترین کاندیدا برای فرم طبیعی بینی افرادی هستند که خواستار داشتنی با حالت طبیعی (نچرال) هستند و علاقه ای به داشتن بینی با فرم عروسکی یا نیمه عروسکی ندارند.

چه افرادی نباید عمل بینی طبیعی انجام بدهند؟!

  1. افرادی که به سن بلوغ نرسیده اند.
  2. افرادی که قبلا عمل بینی انجام داده اند و کم تر از یکسال از عمل بینی آنها گذشته است.
  3. بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند.
  4. اشخاصی که دارای مشکلات انعقاد خون هستند.
  5. افرادی که سابقه بیماری خاص دارند.
  6. افرادی که از داروهای خاص استفاده میکنند.

بهترین زمان عمل بینی نچرال

بلوغ جسمی

در صورتی که فرد به سن بلوغ رسیده باشد می تواند برای انجام عمل بینی اقدام بنماید زیرا در این سن رشد اعضا بدن تقریبا متوقف شده و به شکل نهایی خود دست یافته اند. پس بلوغ جسمی یکی از فاکتورهای بهترین زمان عمل بینی است.

بلوغ فکری

فرد باید از لحاظ فکری بالغ شده باشد تا بتواند آگاهانه و عاقلانه در عین حال واقع بینانه به عمل بینی نگاه کند و تحت تاثیر عوامل مختلف اقدام به تصمیم گیری در مورد عمل بینی نکند. تصمیم گیری و انتخاب فرم های بینی نیازمند بلوغ فکری افراد است.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره عمل بینی از صفر تا صد

سلامت جسمانی

سلامت بدن فرد را می توان یکی دیگر از عامل های انتخاب بهترین زمان عمل بینی دانست به این دلیل که رینوپلاستی یکی از عمل سنگین در حوزه پزشکی است که فشار زیادی را به فرد وارد میکند، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند در صورت ابتلا به بیماری های خاص، بعد از بهبود و بدست آوردن سلامتی اقدام به انجام عمل بینی طبیعی بنمایند.

نتیجه عمل بینی

برطرف کردن مشکلات بینی

عمل بینی طبیعی تنها با هدف ایجاد تغییرات در ظاهر بینی انجام نمی شود بلکه در این عمل می توان مشکلات ساختاری که باعث بروز اشکال در تنفس فرد می شوند را نیز بر طرف نمود، ازطرفی اگر فرد دارای پولیپ بینی باشد یا در بینی انحراف وجود داشته باشد نیز می تواند با انجام عمل بینی طبیعی اقدام به برطرف کردن این مشکلات نیز بنماید.

روش های عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی به دو روش باز و بسته انجام می شود که هر کدام از این روش ها مزیت های خود را دارند اما پزشک براساس تغییراتی که باید روی بینی اعمال شود یکی از این دو روش را انتخاب می کند.

روش بازعمل بینی طبیعی

در این روش پزشک با ایجاد برشی در ناحیه حفره های بینی، پوست را از بافت غضروفی و استخوانی ان جدا میکند. به واسطه این حرکت او می تواند تغییرات لازم را روی استخوان بندی و شکل ظاهری بینی به صورت کامل اعمال نماید. بعد از اتمام عمل و پوست در محل جدید قرار داده می شود و شکل جدید بینی کامل می شود.استفاده از این روش دست پزشک را برای برطرف کردن مشکلات ساختاری بینی باز میگذارد.

روش بسته عمل بینی طبیعی

در این روش بر خلاف روش باز برش های ایجاد شده درون بینی می باشند و پزشک با توجه به نداشتن اشراف کامل به ساختار بینی پتانسیل کمتری برای ایجاد تغییرات روی بینی را دارا می باشد.

این روش برای بینی هایی که مشکلات زیادی ندارند و می توان با استفاده از این روش اشکالات را بر طرف کرد استفاده می شود.

مراقبت از بینی بعد از رینوپلاستی طبیعی

بعد از انجام عمل بینی حتما به این نکات توجه کنید تا هم زودتر تورم موجود در بینی و اطراف آن فروکش کند وهم بتوانید راحت تر دوره نقاهت خود را بگذرانید.

  • داشتن استراحت کافی بعد از عمل بینی
  • استفاده از کمپرس یخ و ماساژ دادن اطراف بینی و مداومت در اینکار می تواند به کاهش تورم بینی کمک زیادی بکند.
  • بالا نگه داشتن سر و پرهیز از خم شدن یا پایین نگه داشتن سر به مدت طولانی
  • اجتناب از جویدن و خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن دارد.
  • از مسواک های نرم برای نظافت دندان ها استفاده کنید.
  • به هیچ وجه مخصوصا در روز های اولیه بعد ازعمل بینی فین نکنید.
  • تا چند روز از دوش گرفتن و استحمام خود داری کنید.
  • از خیس شدن پانسمان بینی جلوگیری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین جدا خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی در دوران نقاهت بپرهیزید.
بیشتر بخوانید:  درمان آلرژی و حساسیت با جراحی بینی

مزایای عمل بینی طبیعی

  1. فرد در عمل بینی کبودی و تورم کمتری را نسبت دیگر فرم های عمل بینی تجربه می کند.
  2. عدم بوجود آمدن مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی
  3. کمتر بودن عوارض عمل بینی به علت عدم نیاز به ایجاد تغییرات زیاد در بینی
  4. حفط تناسب و زیبایی چهره

بهترین جراح بینی طبیعی

برای انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی باید توجه کنید که پزشکی را انتخاب کنید که از تجربه و مهارت کافی داشته باشد. برای پی بردن به تجربه پزشک می توانید آلبوم قبل و بعد از عمل هایی را که تاکنون انجام داده است را از پزشک در خواست و بررسی کنید.

عمل بینی مردان

پزشکی را انتخاب کنید که با حوصله و دلسوز باشد و بتواند شما را کاملا در مورد انجام عمل بینی و انتخاب فرم های آن راهنمایی کند. همچنین بهترین جراح بینی طبیعی به منظور کاهش عوارض عمل بینی برای مراجعه کننده خود بهترین روش را برای انجام عمل انتخاب می نماید.

عمل طبیعی بینی های گوشتی

طبق گفته پزشکان بینی های گوشتی به دلیل داشتن ساختمان ضعیف و پوست ضخیم کاندیدای کاملا مناسبی برای انجام عمل بینی طبیعی نیستند، در صورتی که افراد این نوع عمل بینی را انتخاب کنند پزشک اقدام به تقویت ساختمان غضروف ها کرده و سپس شکل طبیعی را برای این بینی ها بوجود می آورد.

عمل طبیعی بینی های استخوانی

بینی های استخوانی بخاطر داشتن پوست نازک و ساختمان قویتر نسبت به بینی های گوشتی کاندیدای مناسب از نظر پزشکان برای تغییر شکل طبیعی هستند. نتایج عمل بینی طبیعی در این نوع بینی ها جلوه بهتری دارد و چهره را کاریزماتیک می نماید.

کارن کلینیک با همکاری مجرب ترین پزشکان حوزه زیبایی در تمامی مراحل عمل بینی از جلسات مشاوره تا بهبودی کامل بعد از عمل بینی همراه شما خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *